KARGO, TESLİMAT VE İADE

 

İade Şartları

 

Ürünlerinizi kullanılmamış olması koşuluyla, teslim tarihinden itibaren 14 gün içinde imzalı faturası ile beraber Yurtiçi Kargo yoluyla iade edebilirsiniz.

Siparişinizde hasar ya da kusur tespit ettiğinizde iade & değişim talebinde bulunabilirsiniz.

 

Kullanılmış, ambalajına zarar verilmiş ürünler kabul edilmeyecektir. Şirket adına fatura kesilen siparişler için iade işlemi yapılırken mutlaka şirket tarafından iade faturası kesilmesi gerekmektedir. İade faturası kesilmeyen gönderiler teslim alınmamaktadır.

 

Teslim aldığınız üründe az sayıda kırık parça (maksimum 5 parçaya kadar) var ise, kırık olan parçaların fotoğrafını tek karede çekip sipariş numarası ve kırık parçanın ismini de belirterek  [email protected] adresine iletmeniz durumunda, yedek parça temini yapılmaktadır.

 

Ambalajında hasar olan kargolar, teslim alınmadan kargo görevlisinin yanında tutanak tutularak iade edilmelidir.

 

Ürününüz firmamıza ulaştıktan itibaren 10 iş günü içerisinde kontrol edilecek ve iade koşullarına uygun olması durumunda ücret iadesi  yapılacaktır.

 

İade süreci nasıl işliyor?

Ürünün hasarlı (kargo tarafından verilen tutanak formu istenecektir) ve kusurlu olması durumunda iade etmek istediğiniz ürünü imzalı faturası ile birlikte, fatura üzerinde nedenini belirterek Cumhuriyet Mahallesi Okul Caddesi No:40/A 34457 Tarabya Sarıyer/İSTANBUL adresine göndermeniz halinde işleme alınacaktır. Ürün faturasının üzerine iade nedeninizi belirtmeli ve fatura iade etmek istediğiniz ürün ile birlikte göndereceğiniz paketin içine konulmalıdır. Ürününüzü iade etmeden önce, [email protected] adresine ürün fatura numarası ve sipariş numaranızı içeren bir e-posta atmanız gerekmektedir. Almış olduğunuz ürünleri, anlaşmalı olduğumuz kargo firması ile ücretsiz olarak gönderebilirsiniz. Anlaşmalı olduğumuz kargo dışındaki kargo firmaları ile gönderilen iadelerin kargo ücreti müşterimize aittir. İadeniz öncelikle defya.com.tr müşteri temsilcisi tarafından incelenecek, yukarıda belirtilen şartlara uygun olup olmadığı belirlenecektir.

 

NOT: İade etmek istediğiniz ürün incelenmesi için, gerekli görülen durumlarda, markanın yetkili servisine ya da tedarikçi firmaya kontrol için gönderilir. Ürün iade işlemleri ile ilgili olarak sadece defya.com.tr ile iletişime geçmenizi rica ederiz.

 

Ürünümü nasıl değiştirebilirim?

Ürün değişim işlemi sadece ürünün hasarlı olması durumunda (kargo tarafından verilen tutanak formu istenecektir) ve kusurlu olması durumunda birebir aynı ürünle yapılabilmektedir. Farklı bir ürünle değişim işlemi yapılmamaktadır. Sipariş edilen ürünün aynı fiyat ve kategoride olsa dahi başka bir ürünle değişimi kabul edilmemektedir.

Müşteri tarafından birebir ürün değişimi kabul edilmediği durumlarda, iade işlemi gerçekleştirilir.

Ürün değişim işlemi ürün, defya.com.tr tarafından teslim alındıktan ve gerekli değerlendirmeler yapıldıktan sonra 10 iş günü içerisinde tamamlanmaktadır.

Değişim gönderileriniz firmamızın anlaşmalı olduğu kargo firması ile müşteri tarafından ödemeli olarak yapılacaktır.

 

İade hangi durumlarda kabul edilemez?

•             Teslim tarihinden itibaren 14 gün geçmesi,

•             Ürün hediyesinin ürünle birlikte iade edilmemesi (hediye ürün promosyonları),

•             Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanlar

•             Orijinal kutu üzerine kargo etiketi yapıştırılmış ve kargo koli bandı ile bantlanmış ürünler,

•             Kullanım hatası nedeniyle hasar görmüş ürünler için iade ve değişim yapılmamaktadır.

•             Kullanılmış ürünlerin iadesi alınmamaktadır.

 

Hasarlı sipariş teslimatlarında ne yapmalıyım?

Kargo şirketi tarafından teslim edilmek istenen paket/koli; yırtık, ezilmiş, açılmış veya ıslak ise teslim almayınız. Kargo formunu imzalamadan, kargo görevlisinden “kargo hasar tutanağı” talep ediniz.

Defya.com müşteri hizmetlerini arayarak (0212 299 29 39) ya da [email protected] adresine yazılı bildirerek durumdan haberdar ediniz.

Tutanak tutulmadan teslim alınan, hasarlı ve eksik bildirimleri firmamız tarafından değerlendirilmemektedir.

 

Garanti Şartları

 

Satın aldığınız ürün firma garantisi altında olup, ilerleyen dönemde ürünün arızalanması durumunda yetkili distribütör olan Defya ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Garanti Belgesi ve faturayı saklamanız gerekmektedir. Garanti belgesi bazı ürünlerde kutu üzerinde, bazı ürünlerde kutu içinde, kullanım kılavuzunda yer almaktadır. Garanti belgesinin kaybolması durumunda ilgili marka ek bir garanti belgesi göndermeyecektir.

 

Teslim aldığınız ürün ilk kullanımda arızalı çıkar ise Defya müşteri hizmetleri ile görüşerek, tarafımıza anlaşmalı kargo firmamız ile geri göndermeniz gerekmektedir. Ürünün kusurlu olması durumunda iade etmek istediğiniz ürünü imzalı faturası ile birlikte, fatura üzerinde nedenini belirterek Cumhuriyet Mahallesi Okul Caddesi No:40/A 34457 Tarabya Sarıyer/İSTANBUL adresine göndermeniz halinde işleme alınacaktır. Ürün faturasının üzerine iade nedeninizi belirtmeli ve fatura iade etmek istediğiniz ürün ile birlikte göndereceğiniz paketin içine konulmalıdır. Ürününüzü iade etmeden önce, [email protected] adresine ürün fatura numarası ve sipariş numaranızı içeren bir e-posta atmanız gerekmektedir. Almış olduğunuz ürünleri, anlaşmalı olduğumuz kargo firması ile ücretsiz olarak gönderebilirsiniz. Anlaşmalı olduğumuz kargo dışındaki kargo firmaları ile gönderilen iadelerin kargo ücreti müşterimize aittir. İadeniz öncelikle defya.com.tr müşteri temsilcisi tarafından incelenecek, yukarıda belirtilen şartlara uygun olup olmadığı belirlenecektir.

 

Cayma hakkı nedir?

 

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun (“Kanun”) gereğince, alıcıların teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve “kargo ücreti ödemeden” ürünleri iade etme hakları vardır. Kanunu her kurumun uygulaması gerekmektedir.

 

Cayma hakkı nasıl kullanılır?

 

Alıcının cayma hakkını kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmesi gerekmektedir. Satıcı, alıcının talebini aldıktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedeli ve iade kargo ücretini alıcıya hiçbir masraf yüklemeksizin ödemekle yükümlüdür. Ürün, Satıcı’ ya iade edilirken teslimatı sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da iade edilmesi gerekmektedir. Faturanın iade açıklama bölümü varsa eğer bu bölüm doldurulmalı ve fatura, Alıcı tarafından imzalanarak ürünle birlikte teslim edilmelidir. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir. 28.05.2014 tarihinden önce satın alınan ürünler için 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun geçerlidir. Bu kanuna göre, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 7 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve “kargo ücreti ödemeden” ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkı süresi dışında kalan iade talepleri için geçerli süre ise 30 gündür.

 

Elektronik Ürünlerde Cayma Hakkı ve İade Süreci Nasıl Kullanılır?

 

Elektronik ürünlerin “Cayma Hakkı” dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün, orijinal kutusuna zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının ürün ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir. Kurulumu servis tarafından yapılan ürünler için servis haricinde kutunun açılması veya kurulumunun servis haricinde yapılması durumunda iade alınmayacaktır. Cayma Hakkı dışında kalan 14 ila 6 ay arası iade talepleri için, ürünün teknik servise gitmesi ve servis tarafından iade kararı verilmiş olması gerekir. Cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde iade kargo ücreti satıcılara aittir. Alıcılar ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi alıcıların kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkı vardır.

 

 

 

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR