Bağışıklık Güçlendirici 5 Farklı Meyve/Sebze Suyu

Detoks Tavsiyeleri/Sağlıklı Yaşam Üzerine

Bağışıklık Güçlendirici 5 Farklı Meyve/Sebze Suyu

10 Haziran 2020 By

Vücut için çevremizde, özellikle büyükşehirlerde dış tehditler oldukça fazla. Tüm dünyayı etkileyen COVID-19 koronavirüs salgını ile bağışıklık güçlendirici besinlerin önemini çok daha iyi anlama fırsatı bulduk. Bağışıklığı güçlendirmek ve sağlıklı bir hayat sürebilmek için sağlıklı beslenmek, hijyeni gözetmek gibi aktiviteleri uygulamak aynı zamanda kronik stres gibi psikolojik etkenlerden de sıyrılmak gerekiyor.

İşin sağlıklı beslenme tarafında gündelik hayatta bazı basit yemek hazırlama gibi aktivitelere bile ayıracak zaman bulunamadığından ötürü gıda takviyeleri, hazır vitaminler gibi ürünlerde çare arıyoruz. Bu tip ürünlerin vücudumuza olan yan etkileri yıllardır tartışılıyor. Fakat bizce vitamini kaynağından doğal yollarda almak en iyisi. Bu yollardan birisi de doğal meyve ve sebzelerden kendiniz ürettiğiniz meyve sularını afiyetle tüketmek. Vitamin ve mineral bakımından oldukça zengin hem de birer antioksidan olan bu doğal meyve sularını hazırlarken keyifli vakit geçireceksiniz hem de bağışıklığınızı güçlendireceksiniz!

Lahana, Domates ve Kereviz Suyu

Lahana özellikle kış aylarında hazırlayacağınız meyve sularında kendine yer bulmalıdır. Lahananın meyve suyu içerisinde garipseyebileceğiniz tadını bu tarifte domates ve kereviz ile normalleştiriyoruz. Ekstra yaban turpu ile de zenginleştirebileceğiniz bu tarif anti-enflamatuvar etkisi gösterecek ve zinde kalmanızı destekleyecektir.

A ve C vitaminleri, magnezyum, potasyum, demir bakımından zengin bir karışımdır.

Pancar, Havuç, Zencefil ve Zerdeçal Suyu

Bağışıklık dostu dört farklı kök sebze ile hazırlanan bu karışım bağışıklık güçlendirici ve anti-enflamatuvar özelliklere sahip. Kış aylarında soğuk algınlığı, öksürük, burun akıntısı gibi can sıkıcı sorunlara karşı destekleyici yapıdadır.

A, C ve E vitaminleri, demir ve kalsiyum bakımından zengindir.

Ispanak, Marul ve Lahana Suyu

Yeşil sebze bazlı mükemmel bir karışım daha. Kilit ürünler olarak ıspanak, marul ve lahana tercih ettikten sonra zevkinize göre farklı ürünlerle de destekleyebileceğini bu karışıma bir tutam maydonoz da ekleyerek B6 vitamini yönünden zenginleştirebilirsiniz. B6 vitamini bağışıklık sağlayan antikorların çoğalmasında aktif rol oynar.

A,C ve B6 vitaminleri, demir ve kalsiyum bakımından zengin bir sonuç elde edeceksiniz.

Bağışıklık Güçlendirici Portakal ve Greyfurt Suyu

C vitamininin vücut için faydalarını oldukça iyi biliyoruz. Yüksek antioksidan ve diğer özellikleriyle vücudun korunmasında oldukça faydalıdır. Eksikliğinde enfeksiyonlarla mücadelede güçlüklere hatta yaraların geç iyileşmesine kadar birçok problem oluşur.

Portakal ve greyfurt gibi yüksek C vitamini içeren meyvelerle hazırlanan bu tip karışımlar özellikle yüksek bağışıklığın önemli olduğu zamanlarda size görünmez bir kalkan etkisi yaratacaktır.

A, B6 ve C vitaminleri, folik asit ve çinko bakımından zengin ve lezzetli bir karışımdır.

Bağışıklık Güçlendirici Elma, Havuç ve Portakal Suyu

Tehdit düşmanı mükemmel üçlü, yüksek C vitamini oranıyla hem lezzetli hem de bağışıklık güçlendirici bir etkiye sahiptir. Kullanacağınız yeşil elmanın ekşimtırak tadı, portakalın tatlılık seviyesini kesecek sabahları tükettiğinizde güne oldukça yüksek bir enerji ile başlamanızı sağlayacaktır.

A, B6 ve C vitaminleri, potasyum ve folik asit bakımından zengindir.

Bağışıklık Güçlendirici Farklı Tatlarla Kombinasyonları Zenginleştirin

Doğal meyve/sebze suları, smoothieler gibi besin değeri yüksek içecekleri hazırlamak ve tüketmek sağlıklı kalmanın en lezzetli yollarından birisidir. Yukarıdaki önerilerde tariflerde kullanılması gereken kilit ürünlerin yanı sıra isteğe bağlı olarak damak zevkinize göre farklı kuruyemişler, tohumlar, meyveler, sebzeler, sütler, yağlar kullanabilirsiniz.

Sağlıklı beslenmeyi egzersiz ile de birleştirirseniz bağışıklığınız ve zindeliğiniz için maksimum fayda elde etmiş olursunuz.

Hangi Makineyi Kullanmalıyım?

Sağlıklı ve doğal meyve/sebze suları hazırlamak için soğuk sıkım katı meyve ve sebze suyu sıkacakları kullanabilirsiniz. Bu en güvenilir ve konforlu yöntemdir. Slow juicer olarak adlandırılan bu cihazlar meyve ve sebzelerin sularını soğuk sıkım yöntemi ile elde etmek için geliştirilmiştir. Özellikle daha gelişmiş slow juicer modelleri meyve ve sebzelerin doğasından daha iyi yararlanabilmek için insan dişi yapısına benzeyen ve ürünleri öğütürken bu çalışma prensibine göre tasarlanmıştır. Böylelikle meyve ve sebzelerden yüksek kalitede sonuçlar elde edebilir ve 72 saate varan saklama süreleri ile muhafaza edebilirsiniz.

Eğer soğuk sıkım katı sebze ve meyve sıkacağınız yoksa bu cihazlar yerine blenderları tercih edebilirsiniz. Sebze ve meyveleri sıkarak değil parçalayarak akışkan hale getirebilen blenderlar, sıkacaklar kadar olmasa da meyve ve sebze suyu elde etmenizde size yardımcı olabilir.

Sağlıklı meyve ve sebze sularını nasıl yapabileceğinizi reçete sayfamızı ziyaret ederek öğrenebilirsiniz.

Leave us a comment