Daha Çok Sebze Tüketmek İçin Neler Yapılabilir?

Daha Çok Sebze Tüketmek İçin Neler Yapılabilir?

Yemeklerinize sebze eklemek son derece önemlidir. Sebzeler, sağlığınızı kuvvetlendiren ve hastalıklarla savaşmaya yardımcı olan mineraller ve antioksidanlar açısından zengindir. Ek olarak sebze, düşük kalorili içerikleri nedeniyle kilo yönetimi için faydalıdırlar.

Dünyanın dört bir yanındaki sağlık yetkilileri, yetişkinlerin her gün birkaç porsiyon sebze tüketmesini önermektedir, ancak bu bazı insanlar için zor olabilir. Birçok insan sebzeleri iştah açıcı bir şekilde nasıl hazırlayacaklarından emin değiller. Sebzeleri yemekten asla sıkılmamanız için yeme planınıza dahil etmenin bazı benzersiz yollarını ele alacağız.

Sebze Çorbaları Yapın

Çorbalar, aynı anda birden fazla çeşit sebze tüketmenin mükemmel bir yoludur.Dahası çorbalarda sebzeleri et suyu veya krema ile tatlandırmak kolaydır. Çorbalara brokoli gibi az sayıda ekstra sebze eklemek bile lif, vitamin ve mineral alımınızı artırmanın harika bir yoludur.

Kabak Lazanyasını Deneyin

Daha fazla sebze yemenin bir başka yaratıcı yolu da makarnasız kabak lazanya yapmaktır. Geleneksel lazanya; lazanya eriştesi, sos, peynir ve et ile katmanlanarak yapılan makarna esaslı bir yemektir. Lezzetlidir, karbonhidrat oranı çok yüksektir.

Bu lezzetli yemeği daha düşük karbonhidrat içeriğine ve daha fazla besleyici maddeye sahip olacak şekilde hazırlamanın harika bir yolu, lazanya eriştelerini kabak şeritleriyle değiştirmektir.

Kabak, eser mineraller ve liflere ek olarak zengin bir B vitamini ve C vitamini kaynağıdır. En sevdiğiniz lazanya tarifini alın ve bu erişteleri sebze soyucu ile dilimlenmiş kabak şeritleriyle değiştirin. İpucu: Kabağı tuzlayın, 15 dakika bekletin ve fazla suyu çıkarmak için bir kağıt havluyla hafifçe kurulayın.

Kabak ile yapabileceğiniz bir başka harika tarif ise kabak spagetti sağlıklı ve vegan beslenmek isteyen kişiler için oldukça besleyici bir yiyecek. Üstelik hazırlaması da oldukça pratik ve eğlenceli. Kabak spagettiyi Lurch Spiral Doğrayıcı’nın keskin paslanmaz bıçakları ve kolay mekanizması ile hızlıca hazırlayabilirsiniz. Kabak spagetti tarifini öğrenmek için ilgili videomuza buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Sebzeli Erişte İle Denemeler Yapın

Sebzeli erişte yapmak kolaydır ve öğünlerinizde daha fazla sebze almanın harika bir yoludur. Ayrıca makarna gibi yüksek karbonhidratlı yiyecekler için mükemmel bir düşük karbonhidrat alternatifidir. Erişte yerine yine kabak kullanabilirsiniz.

“Erişte”yi hazırladıktan sonra makarna gibi tükebilir ve soslar, diğer sebzeler veya et ile birleştirilebilirsiniz.

İşte deneyebileceğiniz bazı sebzeli erişte seçenekleri:

• Beyaz şarap ve mantar soslu spagetti zoodle

• Bolonez mercimekli zoodle

• Yer fıstıklı tavuklu zoodle

Smoothielerle Karıştırın

Smoothieler, serinletici bir kahvaltı yerine geçer veya atıştırmalık olarak tüketilebilirler. Özellikle yeşil smoothieler, aynı anda bir sürü yapraklı yeşillik tüketebilme imkanı sağladığı için çok popülerdir.

Tipik olarak meyvelerin bir blenderda buz, süt veya suyla birleştirilmesiyle yapılırlar. Bununla birlikte, aromadan ödün vermeden smoothie’lere sebzeler de ekleyebilirsiniz.

Sadece 1 fincan (25 gram) ıspanak, bir tam günlük önerilen miktarda K vitamini ve önerilen A vitamini miktarının yarısını içerir. Aynı porsiyonda lahana da yüksek miktarda A vitamini, C vitamini ve bol miktarda K vitamini sağlar.

Ek olarak, dondurulmuş kabak, balkabağı, pancar, avokado ve tatlı patatesler de smoothielere çok yakışır. İşte deneyebileceğiniz birkaç seçenek:

Acai yeşil smoothie,

Ananas, muz ve avokado yeşil smoothie,

Badem sütlü kakaolu ve ıspanaklı smoothie.

Dilerseniz smoothielerinizi hazırlarken kullanmak için blenderlarımıza da göz atabilirsiniz.

Defya Ailesi YouTube kanalına abone olmayı unutmayın!

Etiketler: kabak spagetti, sebze, sebze çorbası, sebze suyu, sebze tüketimi
Ocak 15, 2021
Listeye dön
Çerez Kullanımı

İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler kullanıyoruz. Çerez kullanımını tercih etmiyorsanız tarayıcınızın ayarlarından çerezleri silebilir ya da engelleyebilirsiniz.